Защо не трябва да се кара с зимни гуми през лятото
май 1 | Autoshop.bg | СтатииВсе повече и повече собственици на автомобили, спестявайки пари за закупуване на набор от летни гуми, продължават да карат в топлия сезон със зимни гуми, мислейки че това е напълно безопасно. Въпреки това, колата оборудвана с гуми извън сезона, може да доведе до различни проблеми.
Какви проблеми заплашват колата а дори е здравето на пътниците в нея, чийто водач продължава да кара със зимни гуми през лятото, обясняват експерти на компанията Continental.
Влияние върху волана
Меката и гъвкава гума, опасана с тънки канали, много добре се вкопчва в леда и замразения асфалта. Но при нулева температура, тя работи като буфер между автомобила и пътя. Всяко движение на волана получава малко размазано и потиснато поради тази допълнителин факт. През по-топлите месеци на точността на шофиране със зимни гуми се намалява с 15% в сравнение с летните модели. Колкото по-бързо се движите, толкова по-трудно ще бъде да се заобиколи препятствие на пътя. Разликата между летните и зимните гуми може да се усети вече със средна скорост в града.
Увеличаване на спирачния път
Колкото по-висока е температурата на асфалта, толкова по-лошо за зимните гуми. Сцеплението им с асфалта намалява, което означава, че водачът по-трудно ще може да спре във времето. В тестовете, проведени от компанията се установи, че спирачният път при скорост от 100 км / ч., с зимни гуми е около 6м по-дълъг отколкото с летни гуми.
Увеличаване на шума
За да се гарантира по-добро сцепление със снега и леда, зимните гуми разпределят голям брой изпъкнали ръбове. За целта, блокчетата на протектора правят сложни форми с назъбени страни и множество напречни канали. Всички тези аспекти редувайки се ударят по пътя, създавайки монотонно сцепление. Зимните гуми не може да се справят с акустичния комфорт на лятната гума с твърди надлъжни ребра и заоблен дизайн на протектора.
Голям разход на гориво
Размекналите се от топлината зимни гуми, и с многото шарки, движението по асфалта е много по-лоши от летни гуми. Двигателят движи тези гуми също трудно , и следователно увеличава се разхода на гориво. И това, между другото води до загуба на пари.
Бързо износване на гумите
Повишеното износване на зимните гуми започва със средна дневна температура от 7 градуса. И в разгара на жегите грайферите на тези гуми започват да изчезват. Така че, ако сте решили да карате през цялата година с един комплект, не можете да спестите пари за гуми. Също така,гумите с износен грайфер са много опасни.
Дискомфорт при завоите
През лятото със зимни гуми при завоите е малко по-трудно. Със странично ускорение при завиване на протектора с множество канали като се огъва рязко и каучукова смес на вече несигурното прилепване към асфалта. Може да се получи рязко занасяне или износване, което може да се случи съвсем внезапно.
Вашият коментар