Автобуси със задвижване на всички колела

март 26 | Autoshop.bg | Статии
Автобуси със задвижване на всички колела

Автобуси със задвижване на всички колела и шаси на тежкотоварен автомобил - чисто руско изобретение. Тези автобуси нямат точно определени спирки -спират там където се налага, дори на труднодостъпни места. Ако работите в труднодостъпен район или местност, този автобус ще ви извози без проблем. Автобусът е комбинация от задвижване на всички колела и шаси на тежкотоварен камион, херметичен корпус, предназначен за превоз на пътници. Нищо сложно и хитро, но в други страни не съществуват такива машини: Автобусът всъдеход - е всичко, както казват запознати, автобусът е като танк T-34, или като не безизвестния - КАМАЗ.
Авобусът е направен за неподходящи пътища и непроходими места. Единственият със задвижване на всички колела на серийния автобуса ПАЗ‑3201 4×4 , произведен през 1972 г. - в действителност ПАЗ‑3201 4×4 е с двигател на ГАЗ-66. Но автобусът има гуми с по-голям диаметър и поради това несравнимо по-добра проходимост. Налице е силна рамка, стабилна суспензия.

ofroad avtobusi

Днес този единствен по рода си автобус се произвеждат в НефАЗ, компания Промавто, автозавод Урал, предприятия УралСпецТехника и НижСпецАвто — всичко на всичко само няколко завода. Има и нови производители, които използват по-модерни технологии. Късият автобус върху шасито на двуосния Камаз е изчислен за 20 или 24 пътника, в зависимост от архитектурния план. Моделът на триосното шаси побира до 28 пътници. Най-близкият роднина на този автобус е военния КУНГ, предназначен за настаняване на радиостанции, радарни системи, различни работилници и т.н.

Един от тях — РИАТ, базирана в крайбрежната зона Челнах, е известен производител на автомобилна специализирана техника, а също и на пластмасови детайли за КАМАЗ: прави пластмасови калници кабини, облицовки на радиатори, брони и много други. А още произвежда седалки за автобуси и камиони. Сега в Челнах изграждат цех за производство на сандвич панели с интегриран стоманена тръбна рамка за този необикновен офроуд автобус. Обикновено лъвския пай от стойността на купето представляват седалките и панелите. Всяка сандвич-панел — готови стената, пода или тавана, без никакъв доборов и излишно ставите. Технологията е подобна на Schmitz, Krone или Kögel. Сандвич панела от вън е здрава пластмаса, от вътрешната страна — също са пластмасови, но е декоративен, а между плоскости — стиропор и тръбна рамка.

Тръбите по стените са с напречно сечение 60 х 40 мм,тръбие по пода са масивни — 140 × 60 mm и 80 × 60 mm. Общата дебелина на стените — 70 мм, пода — 100 mm. Подът е топлоизолиран, за да не е студено но краката на пътниците. Седем сантиметра от този пластмасов "сандвич" за топлоизолация са еквивалентни на зидарията от две тухли.
А ако се сравнят стиропор със стъклена вата, а тук има още едно предимство: топлоизолация не създава кухини. Остъкляването на този модерен автобус е стъклопакет. Еднокамерен стъклопакет — норма, но може да бъде и двукамерен и дори трикамерен. През зимата по къс ръкав до стъклото няма да ти е студено, а през горещото лято в салона ще бъде готино.

Лятото в Сибир е кратко, така че е по-важно да има добра печка, а не климатик. Тук има две дизелови Webasto: сух Air Top Evo 40 (4 кВт) и течна Thermo 350 с отоплителна мощност 35 кВт, който може да служи предпусков нагревател на двигателя. Ако в салона е топло през зимата, пътниците със сигурност ще искат да свалят топлото яке: над седалките, под тавана има рафтове. Там можете да поставите багажа си. Рафтовете са интегрирана в рамката на купето, по този начин се получава още по-голяма здравина на купето на автобуса. Под рафтове е предвидена и индивидуална лампа както е в самолетите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Автообяви, каталог с автомобили, мнения и коментари.
Copyright © 2025 autoshop.bg All Rights Reserved.
Мненията са предоставени от потребителите на сайта.
Администрацията не носи отговорност за съдържанието им.