Сравнителен тест на високоскоростни летни гуми

април 9 | Autoshop.bg | Статии
Сравнителен тест на високоскоростни летни гуми

Експертна група тества 13 комплекта високоскоростни летни гуми 225/45 R17. Това е най-често срещаният размер на гуми за горещата версия на модела голф. И такива гуми са популярни сред феновете на тунинга - желанието е да се подобри поведението на колата на пътя.
Един от най-честите погрешни схващания е по-добрата спирачна ефективност на високоскоростните гуми. Това не е така - сцеплението е независимо от индекса на скоростта. Но бързите гуми са по-идръжливи спрямо разкъсване - те издържат по-добре центробежната сила, която се осигурява от допълнителен усилвател (допълнителенпласт- колан), скрит под протектора на обиколката на гумата.
На теста изпитателите се опитали да съберат най-различни по марка и цена цена гуми на този размер (включително и по индекс на висока скорост) повече от два пъти.
Горното ниво на цена, определена от най-скъпите супер скоростни (300 km / h) гуми Bridgestone Potenza S001 и по-малко бързите Yokohama Advan Sport V150 (270 km / h) . По- евтини са тестови гуми Viatti Strada Asimmetrico ( 240 km / h) и много бързия модел Tigar Syneris (300 km / h).

bridgestone-potenza-s001

Компания Nokian закъсня за началото на тестове с бюджетната новост Nordman SZ. И тъй като тези гуми ще възбудят интерес в много хора, изпитателите използват вече позната схема за изостанали - изпробват новия модел през януари в полигона на Gerotek в Южна Африка. За сравнение взели модел Nokian Hakka Blue, вече изпитана, и с коригирани разлики в получените данни на Руските и Южна Африканските измервания. Въпреки факта, че температурните условия са почти същите, както по време на основния тест сайт Nordman SZ останала без награда.
За тестване на високоскоростни гуми са решили да използват стандартна тестова програма. В крайна сметка, дори и най-бързият от тях се движат по същите пътища и при същите условия, както и модели с по-скромен индекс. И последователността на тестовите упражнения се запазва. В началото се провеждат изпитания, които не влияят на износването на протектора, а крайнния тест е най-недружелюбен към протектора.
Докато гумите все още са топли, се правят измервания за икономичност. В тези тестове, ясни лидери и аутсайдери не били открити. Малко по-икономичен от останалити е Nexen и Yokohama, само малко с малко от останалите Bridgestone и Viatti.

гуми Yokohama-Advan-V105

Завършен е и теста за способността на гумите, по път имитиращ неравности. Той изненада и Nexen и Nokian - не се е очаквало, че тези гуми ще се чувстват като риба във вода.
Следващата серия от тестове - спиране на мокро и сухо. На мокър път се удрят спирачки при 80 км / ч, спирането се започва започне отедна и съща точка, до която се подхожда при скорост от 83-85 км / ч. Точно измерване система Vbox, създадена така, че да измерва спирачните разстояния от 80 до 5 km / h е целта да се отрежат възможност за блокиране на гумите или неправилна работана ABS при ниска скорост. Спирането се повтаря шест - осем пъти като винаги се охлаждат спирачките, когато се връщат към изходна позиция.На мокра настилка с най-добър спирачен път са гумите Hankook. На сухо най-добре се представили Pirelli, изпреварили "мокрия" лидер с 0,2 км / ч.
Поздравления за победителя - новите гуми Hankook Ventus S1 Evo2, които са произведени в Унгария. В интерес на истината, може се отбележи, че Nokian Hakka Blue и Pirelli P Zero, разделиили по между си другите две награди, отстъпили място на лидера в генералното класиране, само с една точка, или един процент! Други резултати бяха очаквани.Няма как гума, която се различава по цена повече от два пъти, да показва сходни резултати. Евтините гуми са обречени да губят. Въпреки това, шест тествани модела могат да бъдат наречени отлични.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Автообяви, каталог с автомобили, мнения и коментари.
Copyright © 2024 autoshop.bg All Rights Reserved.
Мненията са предоставени от потребителите на сайта.
Администрацията не носи отговорност за съдържанието им.