Най-важните нововъведения от мотор-шоуто в Детройт
март 22 | Autoshop | Статии
10-те най-важни нововъведения от мотор-шоуто в Детройт.
Преди месец се проведе автомобилното изложение в Детройт – първото голямо мотор шоу през 2016 година. В САЩ своите нововъведения показват много от големите марки, но има и такива, които пропуснаха това изложение. Вече е известно, че Mini, Jaguar и Land Rover не предложиха свои автомобили в Детройт, поради несъответствие в сроковете на автопроизводителя и цикъла за пускане на нови модели. Aston Matrin, обратно на тях реши да участва в изложението на автомобили след 7-годишно прекъсване.
Пълния списък на премиерните модели и досега не е известен, но определено имаше какво да се види. Тенденцията през тази година е да се произвеждат, преди всичко големи седани.
Volvo S90
Начало на премиера Детройт — новото поколение на Mercedes E-Class. Автомобилът е построен на обща с C - и S-Class модулна платформа MRA и изпълнен в същия стил. Разликите с E-Class – декоративна линия, преминаваща през дръжките на вратите. Арматурното табло на новия седан е виртуално и се слива с дисплея и мултимедийната система. E-Class серия W213 ще получи много нови опции, включително и матрични led светлини, адаптивен круиз контрол, който може да се регулира в завоите и не се нуждае от пътно съответствие, както и система за автоматично спиране, която следи ситуацията не само върху платното върху което се движи автомобила, но и на съседните му. Смартфон със специално приложение ще се използва вместо ключ, с помощта на това средство може да бъде паркирано на разстояние. В гамата на двигателите се включат нов четирицилиндров турбодизелов модулен дизайн. В комбинация с повечето мотори ще се предлага на 9-степенна скоростна кутия.
Volvo S90
Volvo показаха на американската публика новия си флагман седан S90. Колата е построен на една и съща новата модулна платформа SPA (Scalable Product Architecture), както и кросоувъра suv XC90. За агрегат на Volvo S90 са използвани основно двулитровите четерицилиндрови двигатели - дизелови или бензинови. Най-мощният бензинов агрегат версия T6 е снабден с двоен компресор (турбокомпресор, плюс компресор) и развива 320 конски сили. Обща мощност на хибридната машина Т8 е 407 конски сили. В списъка с опции има четиризонен климатроник, почти пълен автопилот и подобрена система City Safety, която може през нощта да разпознава по-големи животни на пътя. Срещу заплащане се предлагат лети джанти и пневматично окачване.
Genesis G90
За първи път новия модел премиум-марка Genesis, компанията Hyundai показа в началото на декември в Южна Корея, а световната премиера на автомобила се състоя в Детройт - под марка Genesis на автомобилното изложение беше запазен и щанда. Големия седан G90 е с дължина 5025 мм, с луксозен интериор и сериозен набор от опции, сред които тризонен климат-контрол и мултимедийна система с 12,3-инчов екран. От компанията очакват да стане водещ модел на новата марка. За автомобила се предлагат три варианта на двигатели: двигател V6 с обем 3.8 литра (334 к. с.) и V8 с обем 5,0 л (425 к. с. ), както и турбомотор 3,3 л, развиващ 370 конски сили. Всички силови агрегати са оборудвани с пълно задвижване и 8-степенна автоматична трансмисия.
Acura SUV
Компанията Honda разпространи първата версия на концептуален седан на премиум-марката Acura. Този прототип е създаден, за да демонстрира стил, проектиран е от дизайнерите на калифорнийскота студио на Acura, в което ще бъдат произвеждани много от бъдещите модели на марката. Освен това, с помощта на този модел Acura показва планове за разширяване на продуктовата линия седани. В основата на нововъведенията е нова с задно предаване платформа, а под капака на прототипа е мотор V6 с обем 3,5 литра. Същият този агрегат се използва и в сглобяването на хибридната силова инсталация на суперавтомобила NSX.
Toyota C-HR
Прототипа на кросоувъра C-HR Toyota показа през есента на 2014 г. в Париж. Необичайните и дръзки линии напомнят на Nissan Juke, но кросоувъра на тойота е по-голям и принадлежи към компактния сегмент. Това, че C-HR ще се произвежда серийно стана известно още през август миналата година. Смяташе се, че дебютът на автомобила ще се проведе през март в Женева, но след това се появи информация, че японският производител е решил да покаже автомобила още по-рано. Предполага се, че серийният кросоувър на Toyota/Scion ще получи допълнителен чифт врати и ще се базира на новата модулна платформа TNGA (Toyota New Global Architecture), която след пет години ще е в основата на половината от моделите на Toyota.
BMW M2
Информацията за новото спортно купе BMW M2 се появи още през октомври миналата година, но официалната премиера на автомобила беше на автомобилното изложение. От семейството M3/M4 купе е наследило алуминиевоно окачване, електронно управляванния заден диференциал и мощните спирачки. Двигателят на колата е 3.0-литров редови турбокомресор с мощност 370 к. с. и 465 Нм въртящ момент (до 50 Нм в пиково натоварване). С механична скоростна кутия BMW M2 ускорява до 100 км/ч за 4.5 с, а със 7-степенната автоматична прави това с 0,2 по-бързо.
Обновена версия на кросоувъра X4 M40i също дебютира в Детройт с 3.0-литров турбомотор. Това е друг двигател – от новата единица на семейството. Той има маощност 365 к. с. и 465 Нм и ускорение на кросовъра до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.
Audi h-tron quattro
В Детройт Audi показа кросоувър h-tron с горивни клетки. По информация на германското издание Autobild, новата машина ще бъде много подобна на тази показана през септември във Франкфурт - концептуалния e-tron quattro. Това също е електрически автомобил, но енергията при h-tron се произвежда благодарение на реакция, на място в електрохимическия генератор между водород и кислород. Смята се, че автомобила ще е с визията на бъдещия кросоувър Q6. Audi сериозно се интересува от темата за горивните елементи, позволяващи създаване на електрически автомобил с голям запас с едно зареждане. Преди една година компанията показа водородния автомобил A7 с капацитет от 230 к. с. и с 500-километров запас с едно зареждане.
Infiniti Q60
На предишното автомобилно изложение в Детройт, от Infiniti показаха концептуалното купе Q60, което от своя страна се превърна в основа за развитието на модела Q80 Inspiration. Тогава представителите на японската марка намекнаха, че този модел ще покажат след една година. Може би, мястото за премиера на новия модел ще бъде на настоящото изложение.
Очаква се, че този модел ще получи нов 3,0-литров турбомотор V6 с мощност 375 конски сили. Ще бъде предвиден и по-скромен 2.0-литров турбоагрегат. Версията с две врати Q60 е построена на същата платформа както седана Q50, и ще наследи кормилния механизъм без механична връзка с колелата. В Детройт Inifiniti показа обновеният кросоувър QX60.
Porsche 911 Turbo
Компанията Porsche се появи в Детройт с актуализирано семейство спортни автомобили 911 Turbo. Мощността на турбо мотора е нараснала с 20 к. с. в сравнение с предишното поколение. Сега версията с Turbo развива 540 к. с., а модификацията Turbo S – 580 конски сили. Автомобилът е по-лек с 0,2, и най-мощния спортен автомобил с пакета Sport Chrono изисква по-малко от 3 секунди, за да достигне 100 км в час. Porsche 911 Turbo и Turbo S са получили един и същ набор от опции, както и наскоро обновената Carrera: нова мултимедийна система с карти на Google и поддръжка на Apple CarPlay, избор на режима на движение на волана и система за стабилизация, допускаща в спортен режим приплъзване. Предната част на автомобила вече може да се вдига с 40 мм нагоре - това е необходимо, например, за да влиза автомобила в гараж или рампа без да опира.
Force 1
Американския дизайнер Хенрик Фискер е известен със своите смели проекти на хибридния седан Karma. Въпреки това през 2013 година компанията му фалира и е била купена от китайците, след което смени името с Fisker Automotive на Karma Automotive. През януари в Детройт Фискер показа своя нов проект – Force 1. Това вече не е хибриден автомобил, а класически суперавтомобил с бензинов мотор, а под капака му ще стои най-мощният от атмосферните двигатели. Новата кола е построена върху шасито на модела на - може би, Chevrolet Corvette. Фискер планира да направи Мичиган серия от 50 автомобила на стойност 300 000 щатски долара.
Вашият коментар