Запознайте се с купе Lancia Flavia
април 25 | Autoshop.bg | СтатииАвтомобилът Lancia Flavia е ярък представител на една далечна епоха. Неговия двигател, разработен в 1960 година с 92 к.с и много приличен 1.8 литров мотор. Но тайната на младоста на червеното купе, разбира се, не е само в това. Автомобилът с името Флавия , направи своя дебют през 1960 година по време на престижното тогава автомобилно изложение в Торино, е получил името на един от най-известните римски пътища - Flavia. Via Flavia, водела от Триест до Далмация, отдалечената провинциа на огромната империя. Фирмата създала новата Lancia, създаване на новия автомобил по иновативен начин, поемайки по новаторския път. Моделът е замислен от Antonio Fessia - известния инженер, който е работил с няколко големи италиански фирми. Дори през 1947 г., той е създал спортно купе Cemsa Caproni с предно предаване. Автомобилът не стигнал до серийно производство, но дизайнера не се отказал. Нещо повече, получава подкрепа от ръководството на фирмата Lancia, известна в този период със спортните си модели.
Флавия бе направен с предно задвижване - в началото на 1960-те години, между другото рядко решение. Предно окачване - независимо, върху напречните ресьори, задната - на надлъжни листови ресори с стабилизатор. На всички колела - дискови спирачки. Под предния капак - компактен двигател. Като цяло, Флавия е сбор от нестандартни инженерни решения, за началото на 1960-те години. Разбира се, италианците не са италиански, ако не сложат на конвейера седан. В допълнение към основната версия с четири врати предложили на купувачите кабриолет Vignale купе създадена от известната фирма Pininfarina. Първоначално, всички автомобили, били пуснати с малолитражен алуминиев двигател, а от 1963 - с обем на двигателя 1.8 литра. Стандартния двигател с един карбуратор, развивал много приличните за времето си 92 к.с. Максимална скорост приближавала 170 км / ч. На такав автомобил и днес, половин век след неговото раждане, можете да се возите всеки ден.И още една интересна особеност: усилвателя на спирачките е конфигуриран така, че, ако натиснете педала рязко и твърде грубо, колата рязко забива предница, сякаш като за невнимателен шофьор, който не разбира напълно деликатния италиански характер.
Вашият коментар